6 remedii naturale pentru anxietate, stres și atacuri de panică



În fiecare an, milioane de rețete sunt scrise pentru medicamente anti-anxietate, stres sau atacuri de panică, făcându-le printre cele mai frecvent prescrise medicamente. Aceste medicamente însă, nu funcționează întotdeauna, nu pot fi utilizate de toată lumea și au o multitudine de efecte secundare inacceptabile, inclusiv acela de a crea dependență.
Din motive precum acestea, foarte multe persoane apelează la remedii naturale pentru a-și controla stările de anxietate.

Dacă nu preferi să citești, poți sări peste text și să vizionezi videoclipul aici:


Remediile naturale sau tradiționale, au o istorie lungă de utilizare sigură și eficientă, multe studii științifice demonstrând că în anumite cazuri, multe dintre ele funcționează chiar mai bine decât clasicele anxiolitice.
Sunteți neliniștiți, îngrijorați, preocupați sau îngroziți din cauza: familiei, dragostei, lipsei banilor, sănătății sau job-ului stresant? Simțiți cum pulsul vă crește necontrolat, respirația vă devine superficială și rapidă, mintea vă joacă feste și vă doriți să vă puteți relaxa cât mai urgent?
Indiferent dacă aveți o tulburare de anxietate completă sau pur și simplu sunteți îngroziți pe moment, este posibil să nu vă doriți să încercați produse farmaceutice - cel puțin nu încă.
Există multe remedii naturiste sigure, fără adaose chimice, folosite cu succes în tratarea tulburărilor de anxietate. Pentru cei care consideră că își pot controla stările de stres sau anxietate fără alte suplimente, există diverse tehnici de relaxare ale psihicului si fizicului, care odată stăpânite pot induce un sentiment de eliberare și înlăturare ale problemelor.
Pentru cei care au un program încărcat, sau care pur și simplu au nevoie de ajutor suplimentar, diversele sortimente de ceaiuri calmante sau suplimente naturiste pot fi o mană cerească în momentele critice. Unele pot să înceapă să aibă efect imediat, în timp ce altele pot ajuta la diminuarea anxietății după o folosire mai îndelungată în timp.

Nu sunteți siguri de unde să începeți? 

În acest articol vă voi vorbi despre cele mai bune plante naturale recomandate pentru anxietate, stres sau atacuri de panică.


1.      Muşeţel (Matricaria recutita) 

Dacă aveți un moment de nervozitate, o ceașcă de ceai de mușețel vă poate ajuta să vă calmați. Unii compuși din mușețel, numiți flavonoizi, exercită o activitate asemănătoare cu cea exercitată de către benzodiazepine (Xanax, Diazepam etc). 
A lua o înghițitură de ceai de mușețel înainte de culcare pentru a vă relaxa și a vă pregăti pentru un somn bun este probabil un remediu de anxietate despre care ați tot auzit. Dacă nu sunteți pasionați de ceai, este disponibil și sub formă de pastile. Mușețelul este un mod blând, eficient și natural de a trata anxietatea. De asemenea, este cunoscut faptul că ușurează problemele de digestie și încurajează somnul, ajutând persoanele care suferă de insomnie. 

2.      Sunătoare (Hypericum perforatum)

Sunătoarea este o plantă erbacee, perenă, cu flori galbene, care crește în Europa, Asia și America și este folosită pentru tulburări nervoase de peste 2.000 de ani.
O serie de studii au arătat că sunătoarea are un efect benefic asupra celor care suferă de anxietate ușoară și depresie, deși nu este clar în totalitate modul în care acționeză. Se crede că substanțele pe care le conține au capacitatea de a prelungi afectele serotoninei - o substanță chimică din organism care, atunci când este insuficientă, poate duce la un dezechilibru al dispoziției.

Ce trebuie să știți înainte de a consuma ceai de sunătoare:

• Poate interfera cu alte medicamente, inclusiv contraceptive și antidepresive, de aceea trebuie să consultați întotdeauna un medic înainte de a o lua.
• Nu trebuie administrată în timpul sarcinii sau alăptării.
• Vă poate crește sensibilitatea la soare.

3.      Lavandă (Lavandula angustifolia)

Lavanda frumoasă și parfumată este, de asemenea, una dintre cele mai eficiente plante medicinale pentru anxietate - atât anxietate cronică, cât și în situații acute. Ceaiul de lavandă consumat în mod regulat, cu aproximativ o oră înainte de somn, s-a demonstrat că este eficient în reducerea anxietății, fără a avea niciun efect secundar sau potențial de dependență.
Efectul relaxant al parfumului de lavandă a dus la utilizarea sa deliberată, terapeutică, în aromaterapie, pentru a ușura anxietatea ușoară. Pentru a reduce simptomele acute de anxietate se poate folosi aromaterapia cu ulei de lavandă picurat pe pernă înainte de somn sau adăugarea câtorva picături de ulei în apa din cadă. 
Lavanda a fost folosită, de asemenea, intern pentru dezechilibre de dispoziție, cum ar fi anxietatea, insomnia și stresul gastro-intestinal, inclusiv așa numita afecțiune de „nervi la stomac”.

Ce trebuie să știți înainte de a consuma lavandă:

• Utilizarea lavandei poate fi dăunătoare pentru persoanele tinere, deoarece poate cauza dezechilibre hormonale. Consultați un medic primar înainte de a folosi această plantă sub formă de ulei sau ceai.
 • Trebuie să consultați medicul înainte de a utiliza lavanda dacă sunteți gravidă sau alăptați.
• Ar trebui să vă consultați medicul înainte de a utiliza lavandă dacă ați efectuat recent o intervenție chirurgicală, deoarece poate încetini sistemul nervos și poate fi inutilă pentru recuperare.

4.      Valeriană (Valeriana officinalis)

Valeriana face parte din specia plantelor erbacee, perene, din familia Valerianaceae și mai este denumită și gușa-porumbelului, odolean, iarba-pisicii sau năvalnic, 
Valeriana este o plantă originară din Europa și America de Nord și a fost folosită de mii de ani pentru efectele sale benefice în tratarea anxietății, stresului, tensiunii musculare și insomniei,  proprietățile sale fiind descrise pentru prima dată de către Hipocrate. Conține acid valerenic și valeranon, care induce organismului o stare calmă, relaxată, astfel încât somnul să poată veni natural.
Valeriana poate fi consumată fie pe post de ceai fie ca supliment natural, dar majoritatea oamenilor optează pentru supliment, deoarece ceaiul de valeriană are un gust destul de neplăcut.

Ce trebuie să știți înainte de a consuma valeriană:

• Nu trebuie administrată cu alte medicamente care sporesc somnul.
• Nu trebuie administrată în timpul sarcinii sau alăptării.
• Poate provoca somnolență, deci nu trebuie consumată înainte de a conduce sau în timpul unei activități care necesită atenție.
• Nu este potrivită pentru copii.
• Poate fi combinată cu alte ierburi precum balsamul de lămâie, hamei sau floarea pasiunii.

5.      Floarea pasiunii (Passiflora incarnata)

La fel ca și valeriana, floarea pasiunii este recunoscută pentru acțiunile sale calmante și sedative, eficiente în combaterea anxietății, oboselii sau a problemelor de somn. Conține alcaloizi, glicozide și steroizi, alcaloizii fiind principalul ingredient activ.
În ciuda numelui, această plantă nu vă va ajuta în dragoste. Este un sedativ natural, iar guvernul german a aprobat-o ca tratament pentru stările de neliniște accentuată. Unele studii arată cum că poate reduce simptomele anxietății la fel de eficient ca medicamentele pe bază de rețetă. Este adesea folosită pentru insomnie, dar unele specii ale florii pot ajuta chiar și la tratarea problemelor de stomac.

Ce trebuie să știți înainte de a consuma floarea pasiunii:

• Nu trebuie administrată în timpul sarcinii sau alăptării.
• Poate fi combinată cu valeriană și/sau hamei.

6.      Busuiocul sfânt (Ocimum sanctum)

Busuiocul sfânt (sau tulsi) este o plantă folosită în tradiția vindecării ayurvedice.
Este una dintre cele mai venerate plante din India, după cum îi atestă și numele – ‘tulsi’ înseamnând „incomparabila”. Se crede că le oferă utilizatorilor săi o viață lungă și sănătoasă.
Busuiocul sfânt atenuează stresul și anxietatea prin scăderea nivelului hormonului de stres numit cortizol, oferind alinare semnificativă celor cu tulburări de anxietate generalizată. 
De asemenea, poate ajuta și în alte tulburări ale creierului, cum ar fi depresia, pierderea memoriei, insomnia sau migrenele.
Busuiocul sfânt poate fi consumat fie ca supliment, fie pe post de ceai, acesta din urmă fiind cunoscut sub numele de ceai tulsi. 

Important

Dacă în prezent luați un medicament anti-anxietate, discutați cu medicul vostru înainte de a face orice modificare a regimului de medicamente sau suplimente.

Ați încercat vreodată să integrați în regimul vostru terapeutic oricare dintre plantele menționate în acest video? Mi-ar plăcea să aflu despre experiențele voastre! 

Mulțumesc pentru timpul acordat și vă doresc multă sănătate!





6 remedii naturale pentru anxietate, stres și atacuri de panică 6 remedii naturale pentru anxietate, stres și atacuri de panică Reviewed by Sabina Laiber on mai 06, 2020 Rating: 5

Niciun comentariu:


Spune, te rog! :P

Cum să fii fericit singur

Trăim cu toții vremuri interesante și în fiecare zi suntem predispuși la noi provocări, dar în tot răul este un bine și depinde doar de tin...

Un produs Blogger.