14 alimente care promovează longevitatea – Partea I



În timp ce nimeni dintre noi nu va trăi pentru totdeauna, poți adăuga câțiva ani în plus vieții tale, acordând atenție alimentației. Dacă vrei să trăiești mai mult și să fii mai sănătos, trebuie să-ți hrănești corpul cu alimentele cele mai bogate în nutrienți.
Pentru a-ți crește durata de viață, precum și pentru a îmbunătăți calitatea vieții tale, verifică aceste 14 alimente, care te ajută să trăiești mai mult.

1.      Fructe și legume viu colorate

Cercetările sugerează că cei care mănâncă mai multe fructe și legume tind să trăiască mai mult decât cei care nu le consumă, datorită nutrienților pe care acestea le conțin. Deși toate fructele și legumele sunt bune pentru tine, cele viu colorate sunt deosebit de benefice, deoarece pigmenții naturali care le dau culoarea pot ajuta și la prevenirea cancerului. Okinawanii, adică oamenii care trăiesc în Okinawa, Japonia - au reputația de a avea cea mai lungă speranță de viață din lume și au rate foarte mici de boli de inimă și cancer, datorită faptului că au o dietă bogată în fructe și legume, în special soiuri de culoare verde închis și galben. 

Dacă nu preferi să citești, poți sări peste text și să vizionezi videoclipul aici:



În categoria fructelor și legumelor viu colorate intră și legumele cu rădăcină portocalie:

Cartofii dulci, dovleceii de iarnă, dovleacul și morcovii sunt bogați în beta-caroten (forma vegetală a vitaminei A), esențial pentru o imunitate optimă a organismului tău.
Legumele portocalii sunt, de asemenea, unele dintre cele mai bune alimente în lupta împotriva cancerului și care susțin o funcționare normală a inimii. De asemenea, ele sunt o sursă importantă de fibre alimentare și carbohidrați complecși, care sunt metabolizați mai lent de organism decât majoritatea cerealelor și carbohidraților rafinați. Acest lucru ajută la menținerea unui nivel optim de insulină și la reducerea inflamației, prevenind boli care pun viața în pericol, precum diabetul, boala coronariană și obezitatea. 
Legumele portocalii sunt de asemenea alimente anti-îmbătrânire incredibile, deoarece promovează o sănătate bună a pielii, datorită conținutului ridicat de antioxidanți. Fă-ți un obicei din a mânca cel puțin unul dintre aceste alimente pe zi, într-o formă sau alta.

2.      Ciocolata neagră

Vești bune pentru chocoholici – ciocolata te poate ajuta să trăiești mai mult! Boabele de cacao sunt pline de antioxidanți și studiile au demonstrat că acestea pot ajuta la reducerea  riscului de a dezvolta de boli de inimă - cel mai mare criminal din lumea occidentală.
Jeanne Louise Calment, care a trăit 122 de ani și 164 de zile (cea mai veche vârstă verificată a oricărei ființe umane) consuma în mod regulat ciocolată neagră și spunea că acest obicei i-a menținut sănătatea în condiții optime de-a lungul timpului. Cu toate acestea, înainte de a-ți cumpăra tone de ciocolată, merită să ai în vedere faptul că un singur pătrat pe zi este suficient pentru a-ți îmbunătăți sănătatea. De asemenea, atunci când te aprovizionezi, asigură-te că îți cumperi doar ciocolată neagră cu un conținut de minimum 70% cacao, decoarece aceasta are mai mulți flavonoizi și mai puțin zahăr.
În aceasă secțiune a ciocolatei negre voi vorbi și despre cacao sau ciocolata crudă:     
Cacaua nu este doar un oarecare superaliment vechi; de fapt, este  unul dintre cele mai importante alimente pentru promovarea unui creier și unei inimi sănătoase.  Cacaua este bogată în proprietăți care îți scad tensiunea arterială și glicemia, iar grăsimile sale sănătoase sunt benefice pentru sănătate spre deosebire de grăsimile animale.
Dacă îți urmărești aportul de grăsimi, optează pentru pulbere de cacao crudă sau chiar pudră organică de cacao. Atât cacaua sub formă de ciocolată încălzită cât și cacaua crudă sunt alimente excelente pentru inimă care îmbunătățesc circulația, hormonii și chiar digestia, datorită beneficiilor lor asupra stimulării bacteriilor intestinale bune -  o altă problemă cheie a sănătății cu importanță majoră în longevitate.

3.      Pește Gras

Oamenii din Japonia au cea mai lungă speranță de viață din lume, iar acest lucru se datorează, probabil, dietei lor tradiționale bogată în pește. 
Peștii grași, precum somonul, macroul, sardinele sau păstrăvul sunt renumiți pentru beneficiile lor asupra sănătății. Aceștia sunt o sursă importantă de vitaminele A și D, care sunt esențiale pentru un sistem imunitar puternic. Sunt bogați în acizi grași (omega -3), care au fost legați de un risc redus de boli de inimă, leziuni ale creierului și accident vascular cerebral. Oamenii de știință au descoperit, de asemenea, că DHA (acidul docosahexaenoic) din pește este cheia combaterii Alzheimerului: DHA încetinește progresia bolii Alzheimer, făcând din acesta ingredientul cheie pentru un creier sănătos și, în final, pentru un stil de viață mai sănătos.

4.      Ceai verde

Un alt element fundamental al dietei japoneze, ceaiul verde se mândrește cu o serie impresionantă de beneficii pentru sănătate, contribuind la îmbunătățirea sănătății cardiovasculare, reglarea tensiunii arteriale, stimularea sistemului imunitar și scăderea colesterolului. 
Studiile au sugerat că, într-advăr, consumul de ceai verde - care este bogat în flavonoide care stimulează sănătatea - poate ajuta la reducerea riscului de cancer. Rezultatele cercetărilor publicate în Jurnalul Asociației Medicale Americane par să susțină aceste afirmații privind sănătatea,  unde studiul japonez format din peste 40.000 de participanți a descoperit că cei care au băut cinci sau mai multe căni de ceai verde pe zi au avut o rată a decesului cu 16 procente mai mică decât cei care au băut o singură cană, pe parcursul a 11 ani de studiu.

5.      Ulei de măsline

Mulți dintre noi stăm departe de grăsimi și uleiuri în încercarea de a rămâne sănătoși; cu toate acestea, grăsimile monosaturate „bune”, care se găsesc în uleiul de măsline, sunt de fapt esențiale pentru o sănătate optimă. 
Studiile au descoperit că un consum regulat de ulei de măsline poate ajuta la reducerea riscului de accident vascular cerebral și boli de inimă, datorită conținutului ridicat de micronutrienți numiți fenoli, care au proprietăți antiinflamatorii și antioxidante. 
Uleiul este, de asemenea, un element fundamental al dietei sănătoase mediteraneene, iar studiile efectuate până în prezent sugerează că uleiul de măsline vă poate ajuta să trăiți mai mult. Cercetările au descoperit că cei care respectă acest plan alimentar mediteranean au 20% mai multe șanse de a trăi mai mult, câștigând in medie 2-3 ani extra la durata de viață.

6.      Usturoi

Din ce în ce mai multe dovezi apar cum că, dintre numeroșii compuși găsiți în usturoi, 10 dintre ei ajută la combaterea cancerului. Usturoiul conține, de asemenea, compuși care îmbunătățesc imunitatea și care la rândul lor ajută la descompunerea substanțelor provocatoare de cancer. De exemplu, sulfura de dialil, o componentă a usturoiului, este cunoscută pentru capacitatea sa de a descompune cancerigenii din organism, care ar putea declanșa cancerul dacă ar rămâne intacți.
Conform cercetărilor, persoanele care consumă usturoi în mod regulat se confruntă doar cu jumătate din riscul de cancer la stomac, comparativ cu cei care mănâncă acest aliment puțin sau deloc.

7.      Merișoarele

Ar fi nevoie de mult timp pentru a enumera numeroasele beneficii aduse sănătății de către merișoare, dar, pe scurt, acest fruct minuscul este un salvator de viață (literalmente) când vine vorba de sănătatea noastră. 
Într-adevăr, micile merișoare sunt pline de proprietăți antioxidante, antiinflamatorii, antibacteriene și de stimulare a imunității și conțin foarte mulți fitonutrienți. Cu cât avem mai mulți fitonutrienți în corpul nostru, cu atât suntem mai protejați de boli.
Mai mult, fitochimicele găsite în fructele roșii și fructe de pădure ajută la combaterea moleculelor provocatoare de cancer. Într-un studiu realizat de Universitatea Cornell, cercetătorii au testat extracte de merișoare pe celulele canceroase ale sânului uman și au descoperit că, peste patru ore, multe dintre aceleași celule canceroase ale sânului au început să moară. Deci, nu numai că au un gust uimitor, dar aceste mici diamante roșii reprezintă o adiție puternică în orice dietă.

Aceasta a fost prima parte din seria de 2 articole cu alimente care promovează longevitatea. Urmează ca în curând să îl postez și pe al doilea. Ați consumat constant aceste alimente până acum? Dacă nu, probabil ar fi cazul să o faceți. 

Vă mulțumesc pentru atenția acordată și vă doresc multă sănătate!

14 alimente care promovează longevitatea – Partea I 14 alimente care promovează longevitatea – Partea I Reviewed by Sabina Laiber on mai 12, 2020 Rating: 5

Niciun comentariu:


Spune, te rog! :P

Despre sinceritate și prietenie

Și tu ca și mine ai prieteni, dar știi prea bine că nu mereu te simți înțeles și apreciat de aceștia... text preluat din ”Oceanografie” -...

Un produs Blogger.