Trucuri pentru a stăpâni pofta de dulciuri

Sunt una din femeile care, cu greu se poate stăpâni să nu mânânce când vede ceva dulce în fața ochilor și cred că nu sunt singura persoană din lume căreia i se întâmplă asta.


Fie primăvara, vară, toamnă, iarnă sau fie dacă plouă sau dacă e soare, ceva dulce mă face să radiez de fericire. Zahărul simt că îmi face tare bine în orice situație sau în orice stare de spirit aș fi. Este adevărat că se și vede că îmi plac dulciurile, mă dau de gol kilogramele în plus. Este vară și tare mi-ar mai plăcea să merg la plajă, dar recunosc, că îmi e rușine ca eu să îmi arăt discurile din jurul abdomenului, când alte femei au pătrățele pe abdomen.

De o săptămână mă chinuie talentul și am luat atitudine, și anume am început să elimin ușor dulcele din alimentație. Primele zile am fost în sevraj, visam și noaptea că mânânc tort de bezea sau că mă răcoresc cu o înghețată de fructe. Acum sunt conștientă că zahărul meu, dulce și iubit, are efecte nocive asupra organismului, dacă continui să îl consum în cantități excesive.

Sincer, nu mi-a fost niciodată frică de vreo boală pe care pot să o capăt dacă consum așa de mult zahăr, dar odată cu înaintarea în vârstă am sesizat că, parcă, îmi doresc să trăiesc mai mult timp sănătoasă și frumoasă.
Acum să vă spun ce am sesizat de când am mai redus (am spus că ”am redus”, deoarece cafeaua, o beau îndulcită cu 3 lingurițe de zahăr brun) porția de dulce din alimentație.

Orice învăț are și dezvăț

Dacă am anihilat din creier dorința că dulcele îmi face doar bine, imediat s-a făcut asocierea în tărtăcuța mea că dulcele îmi face, de fapt, rău. Odată cu acest shift mental, am înlocuit în dieta zilnică ciocolata și înghețata cu fructele: afinele, merele, nectarinele, cireșele și bananele.


În concluzie, am început să mă dezvăț de obiceiul de a consuma zilnic ceva dulce și să fiu atentă la alimentele pe care le consum. Am realizat că este foarte important să îți educi stomacul să primească doar ceea ce are nevoie cu adevărat și anume: alimente sănătoase în cantități bine proporționate. Excesul de orice, duce la dezechilibru. Am învățat din copilărie să mă bucur de dulciuri și acum învăț cum să mă dezvăț, deci tot timpul învăț. Ce fain că încă mă bucur că pot să învăț! Dacă eu pot și tu poți să fii educat pentru un echilibru alimentar adecvat corpului tău.

Sportul face minuni atunci când vrei să renunți la dulciuri

Pentru a mă încuraja că pot scăpa de tentația mare de a mânca dulciuri, am început să alerg zilnic pe bandă. Primele dăți m-a terminat o mare febră musculară, dar baba suferă la frumusețe. Acum sunt fericită că mi-am mărit timpul de a alerga zilnic, de la 30 de minute la 40 de minute. În plus, mă simt mult mai bine și pot urca scările fără a simți că îmi dau duhul. Când nu am acces la banda de alergat, pur și simplu merg și merg până încep să obosesc. Este cu siguranță real că mersul pe jos face piciorul frumos. Mișcarea fizică, de orice natură ar fi, îți ajută corpul să secrete serotonină și te face să gândești pozitiv! Nu sta pe loc! Fă orice îți trece prin cap, dar cu responsabilitatea că îți asumi tot ceea ce faci!


Vei găsi tot felul de oameni care să îți dea sfaturi prețioase, dar doar de tine depinde dacă vrei să schimbi cu adevărat ceva în viața ta.

Consumul de fibre ajută enorm

Am observat că dacă am început să adaug mai multe fibre în alimentație,pofta de dulce s-a redus enorm. Alimente precum mazărea, fasolea, merele, morcovi, psyllium, orz sau conopidă, conțin fibre solubile și insolubile care ajută organismul să înlăture pofta de dulce, prin menținerea nivelului de zahăr din sânge în parametrii normali. Totodată, fibrele dau corpului sensația de sațietate, ceea ce este excelent atunci când vrei săslăbești. Este recomandat să bemo cantitate suficientă de apă de fiecare dată când consumăm fibre, eliminând balonarea și constipația. 

Îți place de tine când te uiți în oglindă? Te simți bine în pielea ta? Minunat! Care e secretul tău? Sincer, nici nu vreau să-l știu, că astfel nu ar mai fi secret. Succes în tot ceea ce faci!
Bucuria și împlinirea să fie de partea ta! Exact asta îmi doresc și pentru mine, de aceea am renunțat la încă un drog: dulciurile!


La sfârșit propun o mică ghicitoare:

Am o ciocolată mare! Și vă pun o întrebare: de-o mănânc, tăcând chitic, voi rămâne cu???

Răspunsul este: cu nimic.

Mai bine nu mănânc nimic și beau un pahar cu apă atunci când se ivește tentația de dulce.






Trucuri pentru a stăpâni pofta de dulciuri Trucuri pentru a stăpâni pofta de dulciuri Reviewed by Sabina Laiber on iunie 30, 2019 Rating: 5

Niciun comentariu:


Spune, te rog! :P

Mersul pe bicicletă - terapie pentru trup și suflet!

Expresia ”este ca mersul pe bicicletă” ne îndeamnă să fim conștienți că orice învățăm în viață nu vom uita nici după ani și ani, indiferen...

Un produs Blogger.