5 Trucuri simple pentru a slăbi sănătos


Ai hotărât că vrei să faci o schimbare pozitivă, să dai jos câteva kilograme. Sau poate urmează să participi la un eveniment și ți-ai dat seama că rochia preferată e puțin strâmtă. Ai tot auzit însă că dietele rapide sunt nesănătoase, îți pun în pericol metabolismul și riști să pui înapoi de două ori mai mult când renunți la ele. Înainte de a te panica, află că există metode de a slăbi sănătos și destul de repede. De preferat e să nu încerci să dai jos mai mult de 1-2 kilograme pe săptămână. Chiar dacă ți se poate părea puțin, 1-2 kg pot însemna chiar un număr în minus la haine, în funcție de greutatea de la care pornești. În plus, e o scădere care permite organismului să se obișnuiască cu noua greutate, reducând riscul de a pune înapoi tot ce ai pierdut. Iată câteva sfaturi pentru a ajunge la greutatea dorită ușor.

1. Stabilește-ți un plan

Începe prin a crea un plan de ansamblu. Nu te gândi doar la cât vei mânca ci la ce anume vei include în meniu. Trebuie neapărat să incluzi și mișcare. Nu căuta diete fade și programe de slăbit pentru vedete. Trebuie să ai în vedere propriul stil de viață, orele petrecute la job și cele cu familia. Un plan echilibrat trebuie să îți permită să-ți continui activitățile zilnice. De exemplu, mișcarea nu trebuie neapărat să însemne mers la sală. Poate însemna o jumătate de oră în plus la plimbare cu cățelul, sau cu copiii la joacă.

2. Calitate nu cantitate

Suntem obișnuiți să auzim că cel mai important e numărul de calorii pe care îl consumăm. Dieta de 1200 kcal, de 1500 kcal, și tot așa. De multe ori însă, aceste diete nu iau în calcul calitatea alimentelor consumate. Nu e tot una dacă cele 1500 kcal dintr-o zi provin dintr-un meniu mare la un fast food și câteva dulciuri sau din 3 mese și 2 gustări echilibrate. Înainte de a începe să restricționezi numărul de calorii, încearcă să elimini alimentele procesate excesiv, cum ar fi fast food, dulciuri sau produse de patiserie. Înlocuiește-le cu mâncare gătită încet, fructe și legume.


3. Nu stabili numărul de calorii după ureche

Știu, dietele acelea de 1200 kcal care promit să te ajute să topești grăsimile cât ai clipi sună atractiv. Dar, cum spuneam mai sus, genul ăsta de abordare îți va distruge metabolismul iar kilogramele se vor acumula extrem de repede când revii la alimentația inițială. În plus, dacă te înfometezi, s-ar putea să te trezești că nu slăbești de fapt cât de repede ți-ai dori. E o reacție naturală: corpul tău vede că nu mai primește hrană destulă și ca să te mențină în viață, păstrează toată grăsimea. Rezultatul? Începi să pierzi masă musculară iar la final intri în fază de platou, în care, deși ți-e mai mereu foame, nu dai jos kilograme. Ca să eviți această situație, fă un calcul cu necesarul de calorii în funcție de greutatea pe care o ai și de nivelul de activitate.

4. Nu elimina cu totul anumite grupe alimentare

Știi dietele acelea care spun „nu mânca deloc grăsimi”, „renunță la carbohidrați”, „mănâncă doar alimentul X”? Fugi de ele! De ce? Să luăm câteva din minusurile lor: dezechilibre alimentare, carențe de vitamine și minerale, metabolism încetinit. Corpul tău are nevoie de alimente din toate grupele alimentare! Da, și grăsimi și carbohidrați.  


5. Alege exerciții fizice care să îți placă

Dacă urăști să mergi la fitness sau să alergi, șansele să renunți la a mai practica vreun sport sunt foarte mari. Găsește o activitate care să îți placă și să te ajute să te relaxezi. Poate e înotul, sau yoga, dansul, sau fitnessul. Există mai mult ca sigur o activitate pentru fiecare. De asemenea, e recomandat să variezi tipul de antrenament și să nu fii foarte strict cu alegerea făcută. Nu are rost să îți planifici la începutul lunii că vei merge la alergat în fiecare weekend. Dacă plouă în fiecare weekend, ai toate șansele să renunți de tot la sport. Spune mai degrabă că vrei să alergi de 1-2 ori pe săptămână. Ai mult mai multe șanse așa să faci ce ți-ai propus.

Fă din planul de slăbit un stil de viață. Nu-l privi ca pe o dietă pe care o ții câteva săptămâni. În felul acesta vei putea slăbi cu adevărat sănătos și vei putea menține noua greutate mult timp.

"Numai un creier gol permite stomacului să fie prea plin." - Vasile Ghica


5 Trucuri simple pentru a slăbi sănătos 5 Trucuri simple pentru a slăbi sănătos Reviewed by Sabina Laiber on mai 29, 2019 Rating: 5

Niciun comentariu:


Spune, te rog! :P

Prețuiește prezentul și persoanele dragi din viața ta!

Poate uneori nu realizezi că viața este foarte frumoasă și numai tu ești persoana care poate să își aleagă din paleta de culori (sentiment...

Un produs Blogger.