8 sfaturi utile pentru a vă stimula energia în mod natural



Dacă mergi la magazin vei vedea o multitudine de vitamine, ierburi și alte suplimente oferite ca stimulatoare de energie. Unele sunt chiar adăugate la băuturi răcoritoare și în diverse alimente. Dar există puține dovezi științifice că stimulatorii de energie, cum ar fi ginsengul, guarana și picolinatul de crom funcționează cu adevărat. Din fericire, există lucruri pe care le poți face pentru a-ți îmbunătăți propriul nivel de energie în mod natural. 

1. Controlează-ți stresul



Emoțiile provocate de stres consumă cantități uriașe de energie. Discutarea cu un prieten sau o rudă, alăturarea unui grup de sprijin sau întâlnirea cu un psihoterapeut poate ajuta la reducerea stresului. Terapiile de relaxare precum meditația, auto-hipnoza, yoga și tai-chi sunt, de asemenea, instrumente eficiente pentru reducerea stresului.

2. Reducerea sarcinilor de lucru



Unul dintre motivele principale ale oboselii este suprasolicitarea. Suprasolicitarea poate include obligații profesionale, familiale și sociale. Încearcă să eficientizezi lista de activități „must-do”. Stabilește-ți prioritățile în termenii celor mai importante sarcini. Păstrează-le pe cele care sunt mai puțin importante. Ia în considerare cererea de ajutor suplimentar la locul de muncă, dacă este necesar.

3. Fă sport!



Exercițiile fizice garantează că vei dormi mai bine. De asemenea, oferă celulelor tale mai multă energie pentru a arde și a fi oxigenate. Exercițiile fizice determină corpul tău să elibereze epinefrină și norepinefrină, hormoni de stres care, în cantități modeste, te pot face să te simți energizat. Chiar și o plimbare prin natură este un început bun.

4. Evită fumatul

Știi că fumatul îți amenință sănătatea, dar este posibil să nu știi că fumatul de fapt îți scade energia din cauza provocării de insomnie. Nicotina din tutun este un stimulent, astfel încât accelerează ritmul cardiac, crește tensiunea arterială și stimulează activitatea undelor cerebrale asociate cu trezirea, făcându-te să adormi mai greu. 

5. Limitează-ți somnul

Dacă crezi că ești deprivat de somn, încearcă să dormi mai puțin. Acest sfat poate părea ciudat, însă dacă determini de cât somn ai nevoie, poți reduce timpul petrecut în pat nedormind. Acest proces te ajută să adormi mai rapid și promovează o bună odihnă pe termen lung. Iată cum poți face asta:
-       -  Evită să dormi în timpul zilei
         - În prima noapte, du-te la culcare mai târziu decât în ​​mod normal și dormi doar patru ore
        -   Dacă simți că ai dormit bine în acea perioadă de patru ore, adăugați încă 15-30 de minute de somn în noaptea următoare și continuă să adaugi încet minute de somn în nopți succesive.

6. Mănâncă să ai energie




Este mai bine să mânânci mese mici și gustări la fiecare câteva ore, decât trei mese mari pe zi. Această abordare îți poate reduce percepția asupra oboselii, deoarece creierul tău are nevoie de un aport constant de nutrienți.
Mâncarea alimentelor cu un indice glicemic scăzut  - ale căror zaharuri sunt absorbite lent - te poate ajuta să eviți întârzierea de energie care apare în mod obișnuit după consumul de zaharuri cu absorbție rapidă sau amidon rafinat. Alimentele cu un indice glicemic scăzut includ cereale integrale, legume cu conținut ridicat de fibre, nuci și uleiuri sănătoase, cum ar fi uleiul de măsline. În general, alimentele bogate în carbohidrați au indicii glicemici cei mai mari. Proteinele și grăsimile au indici glicemici care sunt aproape de zero.

7. Folosește cofeina în avantajul tău

Cofeina ajută la creșterea vigilenței, astfel încât o ceașcă de cafea te poate ajuta să îți ascuțiți mintea.  Pentru a obține însă efectele energizante ale cofeinei, trebuie să o utilizezi în mod prudent. Poate provoca insomnie, în special atunci când este consumată în cantități mari sau după ora 14:00.

8. Bea alcoolul cu măsură

Evită pe cât posibil consumul de alcool la prânz, deoarece efectul sedativ al alcoolului este deosebit de puternic la amiază. În mod similar, evită un cocktail la ora cinci dacă dorești să ai energie seara. Dacă vei bea, fă-o cu moderație într-un moment în care nu te deranjează să îți scadă energia.

Nu uita!

 Bea apă!

Este singurul nutrient care s-a dovedit de mii de ani că îmbunătățește performanța întregului organism uman. Nu este o băutură sportivă de preț. Este apă.  Dacă corpul tău este lipsit de lichide, unul dintre primele semne este senzația de oboseală.



Sursa foto: unplash.com



8 sfaturi utile pentru a vă stimula energia în mod natural 8 sfaturi utile pentru a vă stimula energia în mod natural Reviewed by Sabina Laiber on martie 18, 2020 Rating: 5

Niciun comentariu:


Spune, te rog! :P

Pictura pe numere - activitate artistică și creativă accesibilă tuturor

Istorie Seturile de vopsea pe numere au fost inventate de Dan Robbins în 1951. El a creat un sistem în care o pictură este împărț...

Un produs Blogger.